Teledocs Campus 2016: Wie wij zijn

Teledoc Campus, de reeks korte documentaires op NPO 3, is terug. De Filmkrant maakt van elke deelnemende regisseur een portret. Wie wij zijn van Eline Schellekens sluit de reeks af. De film is een bijzonder portret van de ambitieuze Mariwan en Bushra, twee vluchtelingen die net hun verblijfsvergunning binnen hebben. "We hebben de illusie dat zodra je dat papiertje hebt iemand bent en keuzes mag maken."

Lees verder

Teledoc Campus 2016: Koffie & Cake

Teledoc Campus, de reeks korte documentaires van jonge makers op NPO3, is terug. De Filmkrant maakt van elke deelnemende regisseur een portret. In Koffie & Cake volgt Janetta Ubbels de jonge uitvaartondernemer Christel. "Dialoog mag niet het verhaal vertellen, dat moeten de beelden doen. Dat mensen niet praten over dingen, maar dat je ziet, dichtbij komt, dat je gevoelens voelt."


Lees verder

Teledoc Campus 2016: Na de zomer

Teledoc Campus, de reeks korte documentaires van jonge makers op NPO3, is terug. De Filmkrant maakt van elke deelnemende regisseur een portret. Ingrid Kamerling volgt in Na de Zomer een zestal streng gelovige jongeren van een reformatorische school, ieder met zijn eigen vragen en veronderstellingen over het leven na het eindexamen. "Ik heb zelf ook wel geloofsvragen. Dus als we hun gesprekken met God opnamen, dan had ik telkens het gevoel dat ik even mee mocht."

Lees verder

Teledoc Campus 2016: Vogel vrij

Teledoc Campus, de reeks korte documentaires van jonge makers op NPO3, is weer terug. De Filmkrant maakt van elke deelnemende regisseur een portret. De zesde in deze reeks is Edward Cook, die voor zijn documentaire Vogel Vrij in de wereld van de vogelbestrijding dook en daar de eeuwige strijd tussen mens en natuur aantrof. 'Omdat wij zo nodig moeten vliegen, moeten vogels wijken voor onze vliegmachines en worden verschillende soorten hierdoor uit hun leefgebied verjaagt. Dat heeft iets wrangs natuurlijk, maar ook wel iets ironisch.'

Lees verder

Teledoc Campus 2016: Paul's Last Waltz

Teledoc Campus, de reeks korte documentaires van jonge makers op NPO3, is terug. De Filmkrant maakt van elke deelnemende regisseur een portret. Filmmaker Lieza Röben beleefde, samen met haar familie, het geplande overlijden van haar vader in een roes. In Paul’s Last Waltz probeerde ze deze roes te vangen en door te geven aan de kijker. 'Mijn grootste angst was dat het enorm kitsch zou worden.'

Lees verder